Begäran om rättelse
Suomeksi
 
 

Fyll i rättelseyrkandet för beslutet och sänd det till kundombudsmannen för handläggning. Om det är fråga om ett ersättningsärende meddela alltid den skadebeteckning som framgår av ersättningsbeslutet. Om det åter är fråga om ett försäkringsärende meddela alltid det försäkringsavtalsnummer som framgår av försäkringsbrevet eller fakturan.

 
 
Rättelseyrkande
 
 
* Obligatorisk information
* Jag befullmäktigar OPs kundombudsman att på mina vägnar reda ut ärenden som gäller mina bank-, försäkrings- och placeringstjänster och/eller fondtjänster. För att kunna utföra uppgiften kan kundombudsmannen genom fullmakt utan hinder av sekretessbestämmelser ta del av alla de uppgifter som jag själv har rätt att få av ifrågavarande kreditinstitut, försäkringsbolag, värdepappersföretag, fondbolag eller av företag som hör till samma koncern som dessa.
* Mitt ärende gäller:  
Ersättningsärende
Försäkringsärende
Banktjänster
Kapitalförvaltning/Placeringstjänster
  Skadebeteckning eller försäkringsavtalsnummer:      
  Den andelsbank eller OPs tjänsteleverantör som rättelsebegäran gäller:  
  Namnet på den person som behandlat ärendet i andelsbanken eller hos OPs tjänsteleverantör:  
* Förnamn:  
* Efternamn:  
  Företagets namn:  
* Personbeteckning eller FO-nummer:      
* Utdelningsadress:  
* Postnummer och postkontor:  
  Telefon:      
  E-post:  
* Ärende som jag söker ändring på:
  Yrkande och motiveringar:
  Bilagor som sänds separat:
  Kvitton i original, fakturor för reparation eller vård behöver inte sändas, vi ber om dem vid behov.
 

Med knappen Fortsätt kan du förhandsgranska blanketten.

 
TömFortsätt
    Sivun ylälaitaan Tulosta